برگزاری جشنواره شهرملی ممقان‌دوزی در ممقان/ محمدی: جشنواره‌ها فرصتی کم‌نظیر برای اشتغال‌زایی و جذب گردشگران هستند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی در حاشیه افتتاح جشنواره شهر ملی ممقان دوزی در پارک بزرگ ایرنجی شهر ممقان ضمن اشاره به لزوم معرفی شهرهای ملی صنایع‌دستی استان بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های مرتبط به‌عنوان فرصتی کم‌نظیر برای شناساندن تولیدات صنایع‌دستی، اشغال‌زایی و جذب گردشگران عنوان کرد.

به‌گزارش میراث آریا، تراب محمدی عصر روز جمعه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ در حاشیه افتتاح جشنواره شهرملی ممقان‌دوزی که با حضور مسئولین استانی، نمایندگان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، مسئولین شهرستان آذرشهر و بخش ممقان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های صنایع‌دستی گفت: این جشنواره‌ها نه تنها فرصتی برای نمایش محصولات صنایع‌دستی هستند، بلکه می‌توانند بستری برای تبادل تجربیات میان هنرمندان محلی و ملی فراهم کرده و رویکردی مناسب برای معرفی هنر و تمدن ایران به گردشگران داخلی و خارجی باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: جشنواره‌های مرتبط با صنایع‌دستی نه تنها بستری برای معرفی هنرها و تولیدات بومی ایجاد می‌کنند، بلکه به‌صورت مستقیم در اشتغال‌زایی مؤثر بوده و فرصت‌های اقتصادی برای هنرمندان محلی فراهم می‌کنند. از سوی دیگر، جذب گردشگران داخلی و خارجی از طریق این رویدادها، می‌تواند رونق گردشگری و ارتقای سطح زندگی در مناطق مرتبط را به همراه داشته باشد.

او افزود: ثبت ملی دو شهر و یک روستا از آذربایجان‌شرقی در فهرست شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی به تازگی انجام شده است. شهرهای ممقان به‌عنوان شهر ملی ممقان‌دوزی و کوزه‌کنان به‌عنوان شهر ملی سفال سنتی، به همراه روستای نجف تراکمه به‌عنوان روستای ملی ورنی‌بافی، به ثبت رسیده‌اند که این شهرها وروستای ملی صنایع‌دستی موجب افزایش اعتبار و معرفی بیشتر این مناطق خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی با شهرها و روستای ثبت ملی خود، ظرفیت‌ بالقوه‌ای برای توسعه هدفمند تولیدات صنایع‌دستی داشته و برنامه‌ریزی برای برگزاری منظم این جشنواره‌ها نقش مهمی در رشد اقتصادی منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072101565
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha